شعار سال
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
  • 1402/10/18 - 11:06
  • - تعداد بازدید: 185
  • - تعداد بازدیدکننده: 184
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت :

اشتغال بانوان استان بوشهر با توسعه مهارت‌آموزی تقویت می‌شود

اشتغال بانوان استان بوشهر با توسعه مهارت‌آموزی تقویت می‌شود 
 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهرگفت: اولویت اصلی و نگاه دولت برای تقویت حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی بانوان مهارت آموزی و کسب مهارت لازم مبتنی بر زیست بوم هر منطقه است.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر، رقیه زنگنه نژاد عصر دوشنبه در همایش «نقش زن در کارآفرینی» درسالن اجتماعات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران گناوه با حضور بانوان کارآفرین و فعالان حوزه زنان شهرستان اظهار داشت: برنامه ریزی برای انحراف در محورهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای خانواده‌ها یکی از اهداف و مقاصد دشمنان در برهه کنونی برای تحت شعاع قرار دادن خانواده ایرانی و کمرنگ کردن نقش و ظرفیت خانواده در تعالی و توانمند سازی جامعه است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه حل مسائل اقتصادی و اشتغال یکی از مسائل مهم ملی است، افزود: زنان به عنوان محور و رکن خانواده در جایگاه برنامه سازی و تصمیم سازی حاضر می‌شوند و می‌توانند هم افزایی، همدلی و همبستگی در بین اعضای خانواده و تعامل بین نقشی را ایجاد کنند.
 
زنگنه نژاد با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های در تقویت بنیاد خانواده اشتغال پایدار و توانمندی اقتصادی است، گفت: امروز زنان ایران اسلامی الگویی جدی را به عنوان الگوی سوم زن مسلمان به همه جوامع دنیا به خصوص زنان کشورهای مسلمان معرفی کرده‌اند و در حوزه مشارکت اقتصادی فعال و پویا حاضر شده‌اند.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد: اولویت اصلی و نگاه دولت برای تقویت حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی بانوان مهارت آموزی و کسب مهارت لازم مبتنی بر زیست بوم هر منطقه است.
 
وی ادامه داد: در کنار مهارت آموزی و مهارت افزایی، تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی ضروری است و ارزشمندی، سخت کوشی، تلفیق محور خانواده با محیط کار پیوست فرهنگی ایجاد و توسعه کسب و کار است.
وی با اشاره به اهمیت عرضه تولیدات توسط کارآفرینان در بازارهای فروش گفت: علاوه بر توجه به نوآوری، خلاقیت و هم اندیشی و هم افزایی بین مجموعه‌های کارآفرینی در استان، حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان جهت ارائه و عرضه محصولات تولیدی خود در بازارهای ملی و بین المللی از اهداف ما است.
وی افزود: دولت سیزدهم با تاکید به اهمیت تقویت کسب و کارها بالاخص کسب و کارهای بانوان، در سال گذشته از ۲۷ بانوی کارآفرین اجتماعی در استان بوشهر که زنان سرپرست خانوار را به عنوان زیرمجموعه‌های خود تحت حمایت داشتند در قالب تسهیلات کم بهره و بلاعوض حمایت کرده است.
وی گفت: نتیجه حمایت از این کارآفرینان اشتغال پایدار برای ۲۴۰ زن سرپرست خانوار در سراسر نقاط استان بوده است.
زنگنه نژاد بیان کرد: بسترسازی برای بهبود فضای مناسب جهت عرضه محصولات و حضور در نمایشگاه‌های ملی و فصلی برای کارآفرینان از دیگر حمایت‌های دولت سیزدهم و کمک به بانوان کارآفرین هم استانی است.
وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم و سیاست‌های دولت سیزدهم سوق دادن کسب و کارها به سمت کسب و کارهای خانواده محور و پایدار است که نمونه‌ها و الگوهای موفق آن را امروزه شاهد هستیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به برخی مزیت‌های کسب و کارهای خانواده محور گفت: پایداری اشتغال و کسب و کار، همدلی و همراهی و همکاری بیشتر، ایجاد محیط امن و مناسب برای زنان سرپرست خانوار و حمایت از بنیان خانواده از مهمترین مزیت‌های اینگونه کسب و کارها است.

 

  • گروه خبری : اخبار استانی,اخبار شهرستانی,اخبار اسلایدر,اخبار چند رسانه ای
  • کد خبر : 109496
کلمات کلیدی
فرحناز مظفری
خبرنگار

فرحناز مظفری

تنظیمات قالب